donderdag 31 januari 2008

croppen

gisteravond een heel gezellig avond gehad. Ik ben een avondje wezen croppen bij Jenny. Eerst met de trein naar Delfzijl. Gelukkig is dat maar een half uurtje vanaf Bedum. Als je vanuit Bedum met de bus naar de stad gaat ben je langer onderweg.
Jenny was zo vriendelijk om me van het station te halen. Helaas had Tineke zich af gemeld, maar er was nog een vaste cropster. We hebben als eerste een boekje gemaakt met een vouw techniek die ik nog niet eerder had gezien. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar zo gauw ik de laatste hand aan mijn albumpje heb gelegd zal ik hem laten zien (misschien laat ik het ook wel stap voor stap zien hoe hij gemaakt is). Nadat het boekje klaar was hebben we er ook een doosje om heen gemaakt en ook deze hebben we aangekleed. Het is een albumpje die je heel gemakkelijk maakt en leuk is om kado t geven. Doordat ik van te voren ook het laatst gemaakte albums van Jenny had bekeken had ik ook weer ideeen opgedaan. Een daarvan is dat
Jenny tackly glue op haar pagina deed en gooide daar een handje fijne bloemetjes over (deze bloemetjes zijn bij Marja te koop. Normaal als ik ze gebruikte plakte ik ze 1 voor 1 op, maar dit is ideaal en zo kom je er ook door heen). Op het laatst nog even een stempeltechniek besproken. Het stempelen op sheets met acrylverf, eigenlijks heel simpel, maar je moet het een keer doen. Je brengt verf aan op de stempel met een sponsje en stempelt dan op de sheet. Simpel en leuk effect.
Vertel nu nog niet alle leuke dingen die ik van Jenny heb geleerd. Ik zit vol ideeen en laat het binnekort allemaal wel voorbij komen.
Bedankt voor de fijne avond Jenny en ik hoop dat ik nog een keer mag komen croppen.

Blijf dit blog volgen voor de foto's die ik binnenkort ga plaatsen.

Groejes Jacqueline

Geen opmerkingen: