maandag 14 december 2009

x-mas in the house







Afgelopen weekend hebben we ons huis in kerstsfeer omgetoverd. We hebben wel een boom genomen. Ondanks dat Stijn de gehele kamer doorkruipt en ook al wel loopt. Durven we het wel aan. De boom staat op een tafeltje, want het is dit jaar geen mega boom. Als Stijn in de box staat kan hij er niet bij en is hij uit de box dan schuiven we de box bijna tegen de boom aan. De piek staat voor ons gevoel nog wel een beetje ver van de boom, dus moet er nog een stukje van de boven kant af zodat de piek een beetje meer in de boom beland.

Verder heb ik een krans gemaakt van alleen maar kerstballen. Ik kwam deze tegen op een forumsite (royal lemon), ik kijk regelmatig op deze site en "praat" dan ook wel mee en kom vaak leuke ideeën tegen.
De krans heeft als bassis een oude stomerijhanger en de haakjes in de ballen heb ik allemaal 1 voor 1 vast gelijmd met een lijmpistool. Toen het lijm opgedroogd was heb ik ze aan de krans geregen. Er zitten ongeveer 65 ballen in de krans.

Op onze schoorsteenmantel staan engeltjes met orchideeën en voor het keukenraan heb ik een staander van de ikea. Hier heb ik op dit moment een paar zilveren versieringen aan hangen en ik wil er morgen nog een paar kleine kransjes voor maken en deze er dan bij omhangen.

Op de keukentafel heb ik een Marokkaanse dienblad gezet. Hierop heb ik verschillende flessen gezet. In 2 van deze flessen heb ik katoentakken gezet die ik ontdaan heb van de katoenbollen en daarna zwart gespoten en en daarna in de openingen zilveren ballen geplaatst. Morgen ga ik nog een paar takjes pinus halen en deze komen in de zilveren vazen.

Nou volgens mij is het erg kerstig bij ons in huis maar het is daardoor ook heel gezellig geworden.
Oja de kleuren die ik heb gebruikt zijn zilver en zwart met een vleugje wit.

Groetjes Jacqueline

1 opmerking:

scrappy jen d zei

Hoi allemaal,
Wat een heerlijke KERST-SFEER daar!
Natuurlijk! Je hebt helemaal gelijk!
Stijn kan natuurlijk goed omgaan met die prachtige Kerstdeco's!
Ha, ha...Je hebt het prima opgelost!
Ach...en al sneuvelt er een balletje (of twee?)....
Zolang het manneke ervan geniet, genieten jullie toch mee?
FIJNE KERST,

Groetjes, Jen.